X
تبلیغات
آموزش زبان انگلیسی - آزمونهای زبان انگلیسی

پنجشنبه بیستم خرداد 1389

امتحان نهایی(2)

به نام خداوند جان و خرد

ابتدا لازم می دانم از دبیران محترم درس زبان انگلیسی جناب آقایان ناجی و احمد زاده به خاطر کمکی که ما را در تهیه ی این قسمت از مطالب (موضوع:امتحان نهایی) کردند کمال تشکر و تقدیر را به عمل آورم.

بدون هیچ معطلی می پردازم به نمونه ی سوال.لطفآ ادامه ی مطلب رو بخونید

نمونه سوال زیر ترکیبی است از دو دوره نمونه سوال امتحان نهایی که در یک مجموعه به صورت 1 دوره برای آشنایی با نحوه ، تعداد و سبک و سیاق سوالات آورده شده.



1

کلمات ناقص را به طور کامل بازنویسی کنید:

A. B. Students should be ash — med of doing s – lly things in the classroom.

C. D. Dinner times were more r – laxed without the press of TV.

E. F. Psycholo – ists believe that forget – ting does not take place at an even pace.

G. H. He remembers in great d – tails, objects or sc – nes he has looked at only briefly.

I. J. We want to solve all the problems of so – iety and make a p – rf – ct nation.

K. L. A lot of vie – ers follow their countries’ fo – tunes on TV.

M. N. The Olympics attra – t a lot of people and c – nsist of winter and summer games.

O. P. No one can d – ny the importance of computers in any f – – ld of endeavour.

 

2

با استفاده از کلمات داده شده جمله
های زیر را کامل کنید. ( یک کلمه اضافی است)

athlete / mind / suitable / information / choose / invent / take part / degrees / shout

1- Ahmad didn't ……………in the football match because he was sick.

2- I think winter is not a …………… time for swimming in the sea.

3- Most people who have university ……………refuse to do low work.

4- When the ……………. won a gold medal, he got very excited.

5- Overlearning is useful because it makes things stick in the ……………

6- You don't have to ……………. I can hear you well.

7- Computers do so many tasks by means of processing …………..

8- In some countries, people can …………. between as many as forty different TV channels.

 

3

شکل صحیح کلمات داخل پرانتز را در جاهای خالی بنویسید:

9- The cinema was empty, so I could …………… find a seat. (easy)

10- I accepted their …………… to have lunch with them. (invite)

11- You should try to be a …………… member of your country. (use)

12- I didn’t understand the film because it was very …………… . (confuse)

13- My friend can swim the …………… of the pool several times. (long)

14- He looks ……………, but can we employ him? (honest)

 

4

جمله‌های زیر را فقط با نوشتن یک کلمه‌ی مناسب کامل کنید:

15- Over learning makes things …………… in your mind.

16- Something that you enjoy in your free time is called your …………… .

17- Computers do their jobs by means of processing the …………… .

18- A bronze medal is given to the third- place …………… in every competition.

19- We went to the ……………, but the plane arrived two hours late.

20- Watching too much TV may have a bad …………… on children’s eyesight.

 

5

پاسخ صحیح را از بین گزینه
های داده شده انتخاب کنید.

21- My father stopped ………… when the doctor said it was harmful for his health.

      a) smokes                                b) smoke                                  c) smoking                              d)to smoke

22- She doesn't go out at night. She is afraid …………. the dark

      a) at                                           b) from                                     c) with                                       d) of

23- It was important for him ………… his friend in the hospital.

      a) visiting                                b) visits                                    c) to visit                                  d) visited

24- " Did she call up her sons?" "Yes, she called ………… "

      a) them up                                b) him up                                  c) up them                                d)up him

25- Did your sister think about …………her friends to the party?

      a) invites                                  b) to invite                                c) invite                                    d) inviting

26- " Where does Mohsen live?" " I don't know where …………. "

      a) he lived                                b) he lives                                c) does he live                          d)did he live

 

6

با هر گروه از کلمات زیر یک جمله‌ی کامل بنویسید:

27- names- on this page- be- their- written- must.

28- cotton- his- is wearing- shirt- white- he- new.

 

7

براساس جمله
های داده شده جملات ناقص را کامل کنید.

29- They told me. " Put your Shoes outside."

      They told me ……………..

 

 

30- The boy was seen near the park last night.

      Where ……………………………. ?

 

8

1 001 با توجه به تصاویر به سؤالات زیر پاسخ دهید:

31- What did Mr. Salehi advise him to do?

 

 

 

 

 

 

 

1 00132- What is the girl doing?

9

B

 

A

 
 پاسخ صحیح سؤالات قسمت A را از بین جوابهای قسمت B انتخاب کنید. (یک پاسخ اضافی است)

 


33- What do Iranians do at weekends?                                      a- Playing ping – pong.

34- How long dose it take you to get to school?                        b- Yes. I watch TV.

35- How often do you see your friend?                                       c. You can take a taxi.

36- What time is the film on?                                                      d- I keep accounts.

37- What made him happy?                                                          e- About half an hour.

38- What's your job?                                                                     f- There is a show at 7.

39- How can I get to the airport?                                                 g-It depends. They do many different things.

40- Do you have any hobbies?                                                      h- That's probably a good idea.

                                                                                                           i- Once a week.

 

10

کدام کلمه از نظر تلفّظ "s" یا "es" پایان کلمه با سه کلمه
ی دیگر متفاوت است؟

41- a) dogs                                     b) cats                                       c) maps                                     d) roofs

42- a) goes                                     b) looks                                    c) buys                                      d) learns

کدام کلمه از نظر فشار صوت (stress) با سه کلمه‌ی دیگر متفاوت است؟

43- a) father                                  b) above                                    c) accept                              d)before

44- a) classes                                b) program                             c)believe                              d)people

 

11

با توجه به مفهوم جملات، گزینه‌ی صحیح را انتخاب کنید:

45- Memory is the brain’s ability to ……………

      a) use arms and legs properly.                                              b) slow down the pace of learning.

      c) keep a record of past events.                                              d) search large areas of physical illnesses.

46- Education should prepare the person for the job he can do best. According to this sentence , ………. .

      a) everyone can do his job well.                                              b) education is harmful for jobs.

      c) education prepares jobs for everyone.                             d) the goal of education is to fit people for their jobs.

47- Long ago in Egypt, men made sheets of paper from papyrus. But today’s paper is not made of papyrus at all. We understand from the above sentence that ……………

      a) papyrus is not now used for making paper.                    b) today paper can not be made in Egypt.

      c) sheets of paper are now made of papyrus.                       d) we still use papyrus to make paper.

48- Takhti was an Iranian athlete. He is the father of wrestling. These sentences mean that ……………

      a) Takhti’s father was an athlete in wrestling.                  b) Takhti was a great wrestler.

      c) Takhti was an athlete in wrestling like his father.       d) Takhti helped a lot to improve wrestling in Iran.

 

 

12

12- متن زیر را بخوانید و جاهای خالی جملات را با گزینه‌های داده شده کامل کنید:

Last year I saw a competition in a newspaper. You had to write a sentence about each one of the photographs of the three most beautiful children. I …49… in the competition. After I had waited …50… three months. I got a letter. I became very …51… because I had …52… a lot of money. When I …53… it, I had enough money to buy a motor cycle. I had …54… my driving test before I decided to buy a motor cycle. I felt happy while I was driving through the town on my motor cycle. I had never been so happy before.

49- a) took par                              b) took apart                            c) took away                             d) put away

50- a) in                                          b) at                                           c) for                                         d) on

51- a) bored                                   b) frightened                           c) amused                                 d) excited

52- a) held                                      b) won                                       c) given                                     d) taken                                                 

53- a) received                              b) stole                                     c) sent                                       d) paid

54- a) search                                 b) passed                                 c)recorded                                                  d)switched

13

متن زیر را بخوانید و به سؤالات به صورت خواسته شده پاسخ دهید:

Mary was a university student. She didn’t have very much money, and her parents were not rich, but she had an uncle who was very rich. He liked Mary very much, so he always gave her valuable birthday presents.

When her uncle’s birthday came round, Mary wanted to buy something really special for him, but because he was very rich, she didn’t know what to get him. She went into the best shop in her town and explained her problem to one of the young shopkeepers.

Finally Mary said to her, “I think this is not the first time that a person has come to you with this problem. What do you have for someone who has everything that he wants or needs?”

The young shopkeeper looked at her for some time and answered, “Just I wish I were that person.”

55- Why did Mary always receive valuable presents from her uncle?

56- What did she want to do for her uncle?

57- Mary had everything she wanted or needed.                       a) True                                     b) False

58- Mary asked the young shopkeeper what she had for someone like her uncle.           a) True                                                  b) False                                   

59- The shopkeeper solved Mary’s problem.              a) True b) False

60- The shopkeeper liked to be in Mary’s uncle’s place.                a) True b) False























































































































































































































































































































































نوشته شده توسط علی در |  لینک ثابت   • 

پنجشنبه بیستم خرداد 1389

امتحان نهایی(1)

به نام حق به نام خالق نیکی ها

سلام.با آرزوی توفیق برای همه ی شما عزیزان و عرض خسته نباشید خدمت دانش آموزانی که امیدوارم امتحان نیز برایشان سخت نبوده باشد.

قرار بود امروز 20/3/1389 پس از امتحان دروس شیمی 3(ریاضی و تجربی) و آرایه ها ی ادبی(انسانی) راس ساعت 12 ....


ادامه مطلب
نوشته شده توسط علی در |  لینک ثابت   • 

دوشنبه بیست و ششم مرداد 1388

درباره آزمون تافل

درباره آزمون تافل

 

تافل يک آزمون جـامع زبان انگليسي است که بـراي ورود به بيش از 4400 کالج و دانشگاه در ايالات متحده و کانادا، و ديـگر بخشهـاي جهان، مورد نيـاز مي‌باشد. همچنيـن خارجياني که داراي مشاغل حرفه‌اي مي‌باشند، بـراي ادامه فعاليتهاي حرفه‌ايشان در آمريکا و کانادا مرتباً به يک رتبه تافل نياز دارند.

 

تافل کتبي و کامپيوتري

از سال 1968 تا 1998، آزمون تافل فقط به صورت کتبي برگزار مي‌شد. شرکت کنندگان پاسخ‌هايشان را روي يک برگه با مداد علامت مي‌زدند. در سال 1998 ETC كه آزمون تافل را تهيه مي‌کند و Sylvan Learning Systems که برگزاري نسخه کامپيوتري تافل را بر عهده دارد، براي اولين بار اين آزمون را به صورت کامپيوتري عرضه کردند.

علاوه بر اين دو نسخه (کتبي و کامپيوتري)، قرار است يک آزمون کاملاً جديد نيز در آينده نزديک ارائه شود. اين آزمون جديد تفاوتهاي زيادي با دو نسخه موجود خواهد داشت. از آن جمله مي‌توان به اضافه شدن بخش «Speaking» اشاره كرد. از آنجايي که اين بخش تاکنون در تافل مورد سنجش قرار نگرفته است، مي‌توانيم انتظار تغييرات بزرگي را در ساختار اين آزمون داشته باشيم.

 

آزمون کتبي تافل (PBT)

تافل کتبي يک آزمون زمانبندي شده است که از سه بخش اصلي تشکيل شده است:

 

1- بخش شنيداري

50 پرسش

35 دقيقه

2- بخش ساختار و نگارش

40 پرسش

25 دقيقه

3- درک مطلب

50 پرسش

55 دقيقه

 

بخش شنيداري:اين بخش از تافل توانايي شما را در درک مکالمه‌هاي انگليسي آمريکايي مورد سنجش قرار مي‌دهد. اين بخش خود به سه قسمت تقسيم مي‌شود.

قسمت اول اين بخش (Part A)شامل مکالمه‌هايي کوتاه مي‌باشد که بين دو نفر صورت مي‌گيرد و پس از پايان هر مکالمه پرسشي مبني بر اينکه چه چيزي بين اين دو نفر رد و بدل شده است و يا پرسشي در مورد زمان يا مکان اين مکالمه، مطرح مي‌شود.

در قسمت دوم (Part B) مکالمه‌هاي گسترده‌تري بين دو يا چند نفر انجام مي‌شود.

و قسمت سوم (Part C) نيز دربرگيرنده نطق‌ها و سخنراني‌هايي است که بيشتر حول و حوش موضوعات دانشگاهي و آکادميک مي‌باشد.

بخش ساختار و نگارش:اين بخش دو دسته از سؤالات را در بر مي‌گيرد و هر دو دسته براي سنجش توانايي شما در تشخيص گرامر و ساختار صحيح در يک متن طراحي شده‌اند. در دسته اول سؤالات (ساختار يا Structure) شما بايد ساختار صحيح و ترتيب لغات را تشخيص دهيد. اين دسته از سؤالات از يک جمله با يک يا چند جاي خالي تشکيل شده است و شما بايد گزينه‌اي را که به بهترين نحو جمله را تکميل مي‌کند، انتخاب کنيد. در دسته دوم سؤالات (نگارش يا Written Expression) هم شما با جملات کاملي روبرو مي‌شويد که زير چهار تا از کلمات آنها خط کشيده شده است و شما بايد کلمه يا عبارت نادرست را شناسايي کنيد.

درک مطلب:مهارت کافي در درک متون انگليسي و نيز دايره لغات خوب، کليد موفقيت در همه بخشهاي تافل محسوب مي‌شود، اما در اين بخش اين مهارتها بطور خاص مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند. اين بخش از آزمون تافل معمولاً شامل پنج متن در زمينه‌هاي علمي و دانشگاهي مي‌باشد و به دنبال هر متن 10 پرسش مطرح مي‌شود. همه اطلاعاتي که براي پاسخ به پرسشها نياز داريد در داخل متنها گنجانده شده است و شما نياز به پيش‌زمينه علمي خاصي نداريد.

 

آزمون کامپيوتري تافل (CBT)

نسخه کامپيوتري آزمون تافل از بخشهاي زير تشکيل شده است:

 

1- بخش شنيداري

50-30 پرسش

60-40 دقيقه

2- ساختار

25-20 پرسش

20-15 دقيقه

3- درک مطلب

60-44 پرسش

90-70 دقيقه

4- بخش نوشتاري

1 انشاء

30 دقيقه

 

بخش شنيداري:بر خلاف آزمون کتبي، شما براي شنيدن از گوشي (head phone) استفاده مي‌کنيد. همچنيـن در آزمـون کامپيوتري علاوه بر صـدايي که مي‌شنويد، يک تصويــر هم به نمـايش در مي‌آيد. به همراه هر پرسش گزينه‌هايي در صفحه نمايش داده مي‌شوند که بجاي
 حروف (
C) ،(B) ،(A) و (D)، کنار هر گزينه يک بيضي [] ديده مي‌شود و شما بايد روي پاسخ(هاي) صحيح کليک کنيد.

در آزمون کامپيوتري تافل گاهي بيش از يک پاسخ صحيح وجود دارد. در چنين حالتي به شما گفته مي‌شود که چند پاسخ صحيح را بايد انتخاب کنيد.

اين بخش به دو قسمت تقسيم مي‌شود. قسمت اول شامل مکالمات کوتاهي است که البته کمي از تافل کتبي طولاني‌تر است. در قسمت دوم هم شما با مکالمه‌ها و سخنرانيهاي طولاني‌تري روبرو مي‌شويد.

ساختار:اين بخش آزمون تافل کامپيوتري، درست مانند تافل کتبي است، با اين تفاوت که شما بجاي علامت زدن با مداد روي کاغذ، با ماوس روي گزينه صحيح کليک مي‌کنيد.

درک مطلب:در اين بخش شما ابتدا متني را مي‌خوانيد که معمولاً طولاني‌تر از آن است که همه آن در يک صفحه نمايش ديده شود. بنابراين شما مجبور خواهيد بود از «نوار مرور» براي ديدن (يا مرور) بقيه متن استفاده کنيد (تا زمانيکه «مرور» متن را تمام نکرده باشيد، کامپيوتر پرسشها را در اختيار شما نمي‌گذارد). در اين مرحله بايد روي گزينه Proceed کليک کنيد. حال شما متن را در سمت چپ و پرسش را در سمت راست صفحه نمايش خواهيد ديد. در اين مرحله شما مي‌توانيد با کليک روي گزينهPreview(Prev) به پرسش قبلي برگرديد.

بخش نوشتاري:اين بخش جدا از رتبه کلي شما گزارش مي‌شود. بخش نوشتاري در حال حاضر در آزمون کامپيوتري تافل گنجانده شده است. اين انشا را هم مي‌توان با قلم روي يک پاسخ‌نامه نوشت و هم مي‌توانمستقيماً در کامپيوتر تايپ نمود.دراين حالت مي‌توان از گزينه‌هايي مثلdelete، paste،cutو..استفاده کرد.

نوشته شده توسط علی در |  لینک ثابت   •